امیر غلامعلیان گفت: اتحاد نیرو‌های مسلح یکی از برکات دوران دفاع مقدس است و امروز به عنوان بازوان جمهوری اسلامی در خدمت نظام هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امیر غلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش در جلسه انس و وحدت فرماندهان ارشدنظامی و انتظامی گفت: هفته دفاع مقدس و هفته عزت آفرین دفاع مقدس را اگر بخواهیم توصیف کنیم به عنوان یک رویداد بسیار بزرگ در تاریخ اسلام به شمار می‌رود.

او افزود: دوران دفاع مقدس مانند نگین ارزشمند بر تارک انقلاب اسلامی می‌درخشد که هر چقدر صحبت شود کم است.

او با اشاره به اینکه ارتش در سال اول جنگ دقیقا تمام تاکتیک را به‌کار گرفت و پیشروی دشمن متوقف شد، تصریح کرد:به مرور در سال دوم، قرارگاه مشترکی بین سپاه و ارتش شکل گرفت و ثمره آن در طول جنگ دیده شد که حاصل اتحاد مشترک بین سپاه و ارتش در طول جنگ بود و خوشبختانه جنگ به گونه‌ای مدیریت شد که یک وجب از خاک جمهوری اسلامی از دست نرفت و جدا نشد و این از برکات انقلاب اسلامی و رهبری امام است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال اول جنگ، در گیر سرکوب بحران‌های داخلی بود و گسترش آن در مرز‌ها کاملا غیرکلاسیک و علمی بود، اما باز هم اولین عملیات آفندی در طول جنگ در منطقه میمک دو روز پس از شروع جنگ عملیات غرورآفرین پاسگاه سنگی انجام شد و ارتفاعات که شش ماه قبل از شروع جنگ توسط ارتش عراق تصرف شده بود، بازپس‌گیری شد.

او افزود: تاریخ دفاع مقدس را اگر لحظه‌به‌لحظه ورق بزنیم، روزی نبوده که حماسه‌ای شکل نگیرد و فرهنگ عاشورایی در آن وجود نداشته باشد.

او تصریح کرد: اگر فرهنگ بسیج و اتحاد مقدس بین بدنه ارتش و سپاه و نیرو‌های مردمی وجود نداشن قطعا پیروزی‌ها به نتیجه نمی‌رسید.

امیر غلامعلیان گفت: عزت و افتخار نیرو‌های مسلح در دوران دفاع مقدس و ثمرات و برکات آن امروز کاملا قابل لمس است.

او با تاکید براینکه امروز مهمترین وظیفه ما براساس دغدغه و تاکید مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب انتقال رشادت‌های دوران مقدس به نسل جوان است تصریح کرد:دوران دفاع مقدس دستاورد‌های بی نظیری داشت که یکی از آن این بود که به دوقرن تحقیر و سرافکندگی ملت ایران پایان داد.

او گفت: اتحاد نیرو‌های مسلح یکی ازبرکات دوران دفاع مقدس است و امروز به عنوان بازوان جمهوری اسلامی در خدمت نظام به عنوان مسئولان حفظ امنیت ایران هستند.

امیر غلامعلیان افزود: ارتش امروز از شمال تا جنوب کوچکترین تهدیدات را رصد و سرکوب می‌کند و بعد سالم به آشیانه خود بر می‌گردد.

لزوم انتقال فرهنگ دفاع مقدس به جوانان، طلایه داران گام دوم انقلاب

سردار ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان نیز دراین مراسم گفت: نقش نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس در کنار همه نهادها، سازمان‌ها و... بسیار تاثیر گذار بوده است که اندکی مغفول مانده است.

او افزود: جوانان امروز ما از نیروی انتظامی برقراری نظم و امنیت در مرز‌ها و داخل کشور را می‌بینند در صورتی باید به جوانان گفته شود که نیروی انتظامی علاوه بر برقراری نظم و امنیت چه نقش مهم و تاثیر گذاری در دوران دفاع مقدس داشته است.

سردار ناظری گفت: در اهمیت نقش نیروی‌های نظامی در دوران دفاع مقدس این است که بیش از ۳هزار و ۷۰۰شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

او افزود: نیروی انتظامی مطیع امر ولایت در کنار سپاه و ارتش است و امروز در استان تعامل خوب سپاه و ارتش در کنار نیروی انتظامی موجب شده که احساس کمبود نکنیم و در ماموریت‌های مهم در کنار هم هستیم.

ایجاد چهار قرارگاه در استان به منظور محرومیت زدایی و مدیریت منابع انسانی 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان هم در مراسم انس و وحدت فرماندهان ارشد استان کرمان گفت: علت انتخاب این مکان برای جلسه وحدت فرماندهان ارشد استان این بود که شهدا محور هستند و شهید سلیمانی به عنوان شهید کم نظیر محور وحدت است و در بیت الزهرای شهید حاج قاسم سری نهفته است.

او افزود: افتخار می‌کنیم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیرو‌های مسلح ما دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که در هیچکدام از نیرو‌های مسلح دنیا وجود ندارد.

او تصریح کرد: ۶ ویژگی منحصر به فرد نیرو‌های مسلح در حکومت امام زمان (عج) مکتبی بودن، انقلابی بودن و رسالت محور و تکلیف گرا بودن و توانمندی و هوشمندی نیرو‌های مسلح، جهادی بودن، مردمی بودن، فرماندهی و امامت نیرو‌های مسلح و اخلاص در عمل از مهمترین ویژگی‌های نیرو‌های مسلح است.

او گفت: ما در سپاه تصمیم داریم به همت نیرو‌های پیشکسوت و جوانان چهار قرارگاه را در استان از جمله جنوب، شرق، جنوب شرق و دو قرارگاه در مرکز استان راه اندازی کنیم.

در پایان این مراسم از پوستر یادواره خانه گیر شهدای استان کرمان رونمایی شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.